BMW의 차량 인터페이스 iDrive에 앞으로 채용될 기술 2 가지가 CES에서 소개된 듯 한데,
관련 소프트웨어 커스터마이징을 삼성이 한다고.
아마 삼성이 이러한 OS 커스터마이징 작업을 자체적으로 하지는 않을(못할) 테고,
아웃 소싱으로 이루어질 확률이 높을 듯
http://www.theverge.com/2015/1/6/7499437/bmw-touch-command-tablet-samsung-gestures-ces-2015
BMWs of the future will have Samsung tablets and gesture control
At CES this week, BMW showed off a couple near-future technologies that'll be available on cars in the next few years. The first doesn't really sound futuristic at all — it's just a generic Samsung tablet, but the magic is in how tightly BMW's managed to integrate it with the car's systems. The "Touch Command" system includes the small Android tablet and a dock in the rear seat, allowing rear passengers to change climate settings, switch radio stations, adjust their seats and more — in other words, it's basically a portable iDrive controller for when you're getting chauffeured around.
금주 CES에서 BMW는 몇 년 이내에 실용화될 2 가지 신기술을 선보였답니다.
첫 번째는 걍 삼성 태블릿이라서 이게 뭥미? 할지 모르지만 BMW 카 시스템과 연동, 통합된다는 것이 중요해요.
작은 안드로이드 태블릿이랑 뒷좌석의 도킹 시스템으로 구성된 “Touch Command” 시스템을 이용하면,
뒷좌석 승객도 실내 공조 장치 변경, 라디오 채널 변경 및 시트 조정 등을 비롯한 다양한 작업을 수행할 수 있대요.
다시 말해서 뒷좌석 승객용 포터블 iDrive 컨트롤러가 된다는 거죠.
재미있는 건 이를 위한 SW 커스터마이징에 삼성이 참여하고 있다는 것.
커스터마이징이 이루어진 태블릿은 홈 버튼을 누르면 보통 안드로이드 기기처럼 홈 스크린으로 돌아가는 것이 아니라, Touch Command 시스템의 메인 화면으로 돌아가게 된다네요.
짜증나게시리
물론 다행히도 보통 안드로이드 태블릿처럼 사용할 수도 있다네요.
Touch Command에서 “Apps” 옵션을 선택하면 보통 태블릿처럼 런처 화면으로 이동해서
게임을 하든 야동을 보든 맘대로 할 수 있대요.
BMW는 아직 실제 생산 단계에서 사용될 안드로이드 태블릿 모델 또는 크기는 정해지지 않았지만
1, 2년 내에 상용화될꺼래요.
None of this is coming for a year or two
The most interesting thing about it is that the tablet is customized by Samsung for BMW: pressing the home button doesn't kick you out to the home screen on a normal Android device, it returns you to Touch Command's main screen. If you want to use the tablet simply as an Android tablet — which you can do — you need to choose the "Apps" option inside Touch Command to get kicked out to a launcher. BMW says it hasn't settled on a tablet model or size yet for when Touch Command reaches production, but it'll take a year or two anyway.
Next — and far more interesting to drivers — is a revamped iDrive system that supports touchscreen and gesture control. The touchscreen aspect isn't a big deal (many cars have them), but the gestures are awesome. Using a camera mounted in the car's roof, it looks for one of several gestures made by the driver's right hand like a swipe, a circular motion, or a two-fingered poke in the direction of the screen. All of them can be programmed to one of several functions — for instance, the circular motion can turn volume up and down, and a swipe can reject an incoming call. It's similar to the system Volkswagen showed yesterday on its Golf R Touch, and it seems to be indicative of a new trend in car interfaces — expect to see a lot more of this over the coming years.
운전자에게 보다 흥미로운 건 바로 두 번째 기술인데요.
업그레이드된 iDrive 시스템은 터치 스크린뿐만 아니라 제스처 컨트롤 (움직임 제어)까지 지원한다고 해요.
이미 개나 소나 채용하고 있는 터치 스크린은 걍 그런갑다 정도지만 놀라운 것은 바로 제스처 컨트롤이네요.
차량 천장에 설치된 카메라가 드라이버가 오른손으로 취하는 제스처를 판독해서 미리 지정된 기능을 수행하는 건데요.
설명하자면, (허공에서) 옆으로 밀기 - Swipe, 동그라미 그리기 – Circular motion 또는,
두 손가락을 화면 쪽에 찌르기 등 다양하고 꼴사나운 제스처를 카메라가 인식하는 거죠.
이러한 제스처는 각 기능에 매칭되도록 프로그래밍되요.
예를 들어 동그라미를 그려 사운드 볼륨을 조절하고,
옆으로 밀기 동작으로 수신 전화를 거부하거나 하는 식의 조작이 가능하다는 사실.
이는 폭스바겐이 전날 Golf R Touch에서 공개한 기능과 유사하며,
차량 인터페이스의 새로운 트렌드를 제시하고 있다고 하네요.
미래에는 많은 차량들이 이와 유사한 기능을 채용할 것으로 보여진다고.....
끝.